Maayan Peri
איך להעלים צלוליט

איך להעלים צלוליט

הי ! אני מעיין

מאמנת כושר אונליין ומומחית לאימוני נשים
ואני כאן כדי לעזור לך להשיג את המטרות שלך ולעוף על עצמך בכל יום מחדש

מעיין פרי מאמנת אישית

תוכן עניינים

נשים רבות סובלות מצלוליט ומחפשות דרכים להפחית אותו ולשפר את המראה והאסתטיקה של העור. בעיקר באזור הירכיים והישבן. אבל מזה בכלל צלוליט? האם באמת אפשר להעלים אותו? והאם צלוליט וצלוליטיס זה אותו הדבר?  

מה זה צלוליט?

  • הצלוליט הוא הצטברות שומן תת עורי הגורמת לעור להיות במרקם גבשושי ולא אחיד. זו תופעה נפוצה מאוד בקרב נשים והאמת היא שרוב הנשים יחוו תסמינים של צלוליט בשלב כזה או אחר בחיים. להבדיל מצלוליטיס הצלוליט לא מסוכן ולא נחשב למחלה רפואית. הוא לא גורם לכאבים או בעיות בריאותיות אחרות, אך מצד שני, יכול לגרום לתחושה של חוסר נוחות בשל המצב האסתטי של העור.
  • הצלוליטיס  הוא מצב רפואי המאופיין בדלקת של רקמת השומן התת עורית. צלוליטיס יכול להופיע בכל מקום בגוף, אך הוא נפוץ יותר באזורים עם שומן כמו בירכיים ,באזור הישבן ובבטן. התסמינים של צלוליטיס כוללים אדמומיות, נפיחות וכאב כתוצאה מהדלקות.

מה הגורמים לצלוליט?

קיימים מספר גורמים המשפיעים על מצב הצלוליט אצלך:

  • גנטיקה – הגנטיקה היא גורם משמעותי בהקשר של צלוליט. מחקרים מצאו שנשים עם היסטוריה משפחתית של צלוליט נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח אותו בעצמן. ההשערה היא שהסיבה לכך קשורה למבנה של רקמת השומן התת עורית. אצל נשים עם גנטיקה של צלוליט, רקמת השומן התת עורית מאורגנת בצורה שונה מאשר אצל נשים ללא גנטיקה נוטה לצלוליט. ההבדל בארגון של רקמת השומן התת עורית גורם לכך שהשומן מתרכז בכיסים קטנים יותר, מה שמוביל למראה הגבשושי 
  • הורמונים – שינוים הורמונלים כגון: לידות, הריונות, נטילת גלולות למניעת הריון ושינויים הורמונליים מכל סיבה אחרת עלולים להשפיע על מצב הצלוליט
  • השמנת יתר – במצב של השמנה עולים בכמות השומן בגוף וכתוצאה מכך גם  בשומן הנאגר באזורים עם הנטייה לצלוליט. ולכן מי שיש לה צלוליט תראה יותר צלוליט במצב של השמנה ויכול מאוד להיות שגם למי שאין צלוליט, תראה צלוליט כאשר תעלה באחוז השומן
  • גיל –  גיל הוא גורם משמעותי המשפיע על מצב הצלוליט. מחקרים מצאו שנשים מבוגרות נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח צלוליט מאשר נשים צעירות, זה בא  לידי ביטוי כמובן בכמות וחומרת הצלוליט
  • השפעות סביבתיות – השפעות סביבתיות כגון עישון או זיהום אוויר חמור יכולים להוביל לדלקות להחמיר את מראה הצלוליט
  • -שתיית אלכוהול: שתיית אלכוהול  בכמויות גדולות יכולה לגרום לעלייה במשקל, להחליש את הקולוגן והאלסטין מה שעלול להחמיר את מראה הצלוליט.
  • -תזונה לקויה: תזונה לקויה, כגון תזונה עשירה בשומן רווי, סוכר מעובד יכולה להוביל לעלייה במשקל, מה שעלול להחמיר את מראה הצלוליט.
  • -חוסר פעילות גופנית: חוסר פעילות גופנית ומסת שריר נמוכה יכולים להחמיר את מראה הצלוליט

מהם התסמינים לצלוליט?

התסמין העיקרי לצלוליט הוא מראה של בליטות ושקעים בעור, המזכיר מראה של קליפות תפוז או קוטג' במרקם. הצלוליט מופיע בדרך כלל באזור הישבן והירכיים, אך יכול להופיע גם בבטן, בשוקיים ובזרועות, תלוי באחוז השומן ובגנטיקה. מצב/ חומרת הצלוליט יכולים להשתנות מאישה לאישה בהתאם לגורמים שצוינו בשאלה הקודמת. 

חוזרת ומדגישה שצלוליט זו לא בעיה רפואית ולרוב הנשים יש צלוליט גם אם זה קצת. במידה ואת סובלת ממצב קשה של צלוליט או תסמינים של צלוליטיס, יש להתייעץ עם רופא.

האם אפשר להיפטר מצלוליט?

להיפטר מצלוליט זו הצהרה מאוד גדולה כי לא כולן יוכלו להיפטר מצלוליט לחלוטין עד למצב שלא יראו דבר. יש נשים שהגנטיקה והמצב הנתון יאפשרו להן את זה ויש כאלה שלא. אבל לשפר את המצב הקיים? ובצורה משמעותית אפילו, בהחלט אפשר. במיוחד אם זה מפריע לך אסתטית. 

לפני שאנחנו ממשיכות חשוב לי להדגיש שצלוליט זו לא בעיה רפואית ולרוב הנשים מעל גיל 20 יש צלוליט ולכן אל תסתנוורו מתמונות וסרטונים שאתן רואות ברשתות חברתיות. גם אם הכל נראה לכן מושלם, תדעו שב-99% מהמקרים גם לאותן הנשים יהיו דברים שמפריעים להן כמו צלוליט…רק שיוצרות תוכן יודעות לעבוד עם תאורה על מנת להסתיר פגמים, יודעות להתאפר, לבחור את הזווית הנכונה לצילום, את הבגד הנכון שיסתיר את מה שצריך ואם צריך, גם מוסיפות עריכה ,פילטרים ואף יותר מיזה. הן מראות לכן את מה שהן בוחרות להראות לכן. תהיו מודעות ותהיו חכמות 🙂

האם אפשר להיפטר מצלוליט?

איך נפטרים מהצלוליט?

אין טיפול אחד יעיל שיעשה את ההבדל עבור כולן. הטיפול תלוי במקרה שלך ובחומרת המצב. במידה ואת לא מתאמנת או שהתזונה שלך לקויה, הטיפול הטוב ביותר הוא אימוני כח + תזונה מותאמת אישית . השילוב של השניים יעזור לך לרדת באחוזי השומן ולעלות במסת השריר בצורה ממוקדת באזורים שאת רוצה וכתוצאה מכך לשפר את מצב ומרקם העור, למלא אזורים שהיו רופסים במסת שריר ולתת להם מראה מוצק יותר וכך העור יהיה הדוק וגם השומן הנותר יראה אסוף יותר – מראה מחוטב

במידה ואת צריכה תפריט תזונה מותאם אישית לרמות התיאבון שלך, המאכלים שאת אוהבת ולא אוהבת, כמות הארוחות והמטרות הויזואליות שלך ותוכנית אימונים שתעזור לך להפחית צלוליט ולחטב את הגוף, אני מזמינה אותך להרשם לאחד המסלולים שלי במסגרתם עזרתי לאלפי נשים להתחטב ולהפחית צלוליט : 

דרכים נוספות שעשויות לשפר את מצב הצלוליט ומרקם העור:

  1. אורח חיים בריא יעזור לך להפחית צלוליט :  תשמרי על תזונה נכונה, 3-4 אימונים בשבוע,שינה איכותית בלילה 7-9 שעות, שתיית 2 ליטר מים ביום והפחיתי/המנעי משימוש באלכוהול, סמים וכל דבר לא נחוץ לגוף העשוי להשפיע על הורמונים
  2. טיפול בלייזר – הלייזר פועל על ידי יצירת חום ברקמה. החום הזה מפרק תאי שומן קטנים וממריץ את ייצור הקולגן והאלסטין, מה שיכול לעזור למיצוק העור ולשפר את  מראה הצלוליט
  3. תוסף קולגן  – תוסף קולגן עשוי לעזור לשפר את מצב העור ולהפחית צלוליט. * יש להתייעץ עם רופא לפני לקיחת התוסף
  4. אנדרמולוגיה – טכניקה טיפולית לא פולשנית המשתמשת במכשיר מיוחד המפעיל לחץ ואקום על העור. המכשיר מורכב מראשי עיסוי המסתובבים במהירות גבוהה ומבצעים פעולות להידוק העור.
  5. גלי הלם – גלי קול בעוצמה גבוהה המשמשים למגוון מטרות רפואיות וקוסמטיות. טיפול בגלי הלם בצלוליט הוא טיפול לא פולשני המשתמש בגלי קול כדי לשבור תאי שומן ולשפר את זרימת הדם והלימפה באזורים מושפעים.
  6. גלי רדיו – אנרגיה/קרינה אלקטרומגנטית בעלת תדר גבוה המשמשת גם לטיפול בצלוליט טיפול לא פולשני ,גלי הרדיו שוברים את תאי שומן ובכך משפרים את מראה העור.

הטיפול היעיל ביותר בצלוליט הוא אורח חיים בריא וירידה באחוז השומן, אבל תמיד ניתן לשקול  לשלב פתרונות נוספים, כל אחת בהתאם לחומרת המצב אצלה, המטרות הויזואליות שלה והמשאבים שברשותה. 

ישנם טיפולים נוספים הנמצאו כיעילים בהפחתה של צלוליט , רובם טיפולים פולשניים הכוללים הזרקות ולכן אני מעדיפה לא לסקר אותם. 

יש לחקור היטב על כל צורת טיפול לפני שאת פונה אליה וכמובן  להתייעץ עם רופא ואפילו כמה, וגם עם נשים שהיו במצבך ועברו טיפולים, זה עשוי לחסוך לך זמן וכסף יקר.

טיפים ותרגילים להעלמת צלוליט

לסיכום

במידה ואת רוצה להפחית צלוליט ברגל/ בישבן או כל אזור בגוף שמפריע לך על ידי אימונים ותזונה, נעים מאוד.  שמי מעיין פרי, מאמנת כושר ויועצת תזונה והקמתי שיטה לאימוני נשים שניתן לבצע באופן עצמאי מרחוק, בבית או בחדר כושר. בשיטה שלי תוכלי לפסל את הישבן, להפחית צלוליט, לחטב את הבטן והירכיים , להרגיש חזקה ואנרגטית ושבעה עם תפריט תזונה בהתאמה אישית שיורכב על סמך המאכלים שאת אוהבת, כמות הארוחות, רמות התיאבון ועוד… 

לפרטים נוספים על תוכניות האימונים שלי, הקליקי כאן

שאלות נפוצות על
איך להיפטר מצלוליט

אז קודם כל צלוליט זו לא מחלה להבדיל מצלוליטיס וצלוליט ברגל, ישבן ,ירך אחורית או בטן זה דבר נפוץ מאוד בקרב נשים יותר מאשר גברים. הסיבה לכך היא שהרקמה התת-עורית של נשים מכילה יותר תאי שומן ופחות רקמת חיבור מאשר אצל גברים. התאים הללו יוצרים את המרקם ה"גבשושי" המזוהה עם צלוליט. בנוסף לכך יש מספר גורמים המשפיעים על הצלוליט:

  • גנטיקה 
  • הורמונים 
  • השמנת יתר 
  • גיל 
  • השפעות סביבתיות : עישון, סמים, אלכוהול, זיהום אוויר חמור

במידה ואת על אחוז שומן גבוה ואין לך צלוליט, יש סיכוי שגם לא יהיה לך צלוליט ולא תצטרכי לעבוד קשה כדי למנוע את הופעתו. אבל במידה ואת צעירה וחטובה ועדיין לא מכירה את הגוף שלך במצב של השמנה, או לחילופין לא עברת עדיין לידות/ גלולות / גיל המעבר ושינויים הורמונליים אחרים, לא באמת ניתן לדעת האם הצלוליט יופיע בחייך או לא. ניתן רק לשאר על סמך הגנטיקה המשפחתית ואורח החיים. ומה בכל זאת אפשר לעשות כדי למנוע את הופעת הצלוליט?

-שמירה על משקל תקין

-פעילות גופנית

-תזונה בריאה

– טיפולים קוסמטיים

הצלוליטיס מסוכן כי הוא מהווה מצב של דלקת ברקמת השומן התת עורית. הפוסט עוסק בצלוליט ולא בצלוליטיס והצלוליט הוא לא מסוכן ולא נחשב כבעיה רפואית

קיים קשר ישיר בין תזונה לבין הצטברות צלוליטץ התזונה שלנו תהייה אחראית על אחוז השומן וככל שאחוז השומן גבוה יותר במצב של נטייה גנטית לצלוליט, כך מצב הצלוליט יהיה חמור יותר ויזואלית.

כן, יש הבדל משמעותי בין נשים לגברים בהצטברות צלוליט. צלוליט הוא מצב עור שבו שכבות השומן התת-עורי נראות בולטות מתחת לעור. הוא נפוץ יותר בקרב נשים מאשר גברים, והוא נוטה להופיע יותר באזורים כגון הירכיים, הישבן והבטן.

ההבדל העיקרי בין נשים לגברים בהצטברות צלוליט הוא במבנה הרקמות התת-עוריות. אצל נשים, רקמת החיבור התת-עורית חלשה יותר מאשר אצל גברים. חולשה זו מאפשרת לתאי השומן לבלוט יותר מתחת לעור.

גורמים נוספים שיכולים להשפיע על הצטברות צלוליט כוללים:

גיל: צלוליט נפוץ יותר בקרב נשים בגילאי 35-55.

משקל: צלוליט נפוץ יותר בקרב נשים הסובלות מעודף משקל או השמנת יתר.

גנטיקה: ישנם גורמים גנטיים המשפיעים על הסיכון ללקות בצלוליט.

הורמונים: שינויים הורמונליים, כגון אלה המתרחשים במהלך ההריון או המחזור החודשי, יכולים להשפיע על מראה הצלוליט

תלוי בחומרת המצב ובצעדים שתנקטי. ככל שהמצב חמור יותר העניין יצריך יותר תשומת לב  בין אם זה באמצעות אימונים, תזונה, תוספים או טיפולים קוסמטיים ואורך הטיפול הכולל יהיה ארוך יותר ויקר יותר. אם המצב פחות חמור או מצב קל של צלוליט שרואים רק בתאורה מסויימת, הטיפול יהיה קצר יותר ובעיקר באמצעות תזונה ואימונים שיעזרו לשפר ולשמר.

חשוב להבין שתוצאות גם בעניין צלוליט זה דבר אינדיבידואלי, אני אישית אוהבת שיש קצת שומן  אצלי בישבן וירכיים ואם זה מגיע עם מעט צלוליט, אני לגמרי סבבה עם זה.

ההפתעות שמעיין מכינה לך ל-2024 :

  • קופוני הנחה שווים
  • מדריכים ומאמרים בנושא אימונים ותזונה לנשים

רוצה לקבל את המדריכים או הקופונים לפני כולם? מלאי את הפרטים! :)