Maayan Peri
מה זה היפס דיפס אצל נשים

היפס דיפס – Hips Dips

הי ! אני מעיין

מאמנת כושר אונליין ומומחית לאימוני נשים
ואני כאן כדי לעזור לך להשיג את המטרות שלך ולעוף על עצמך בכל יום מחדש

מעיין פרי מאמנת אישית

תוכן עניינים

היפ דיפס, אותם השקעים בצידי הירך, הם מקור מבוכה עבור נשים רבות. השקעים נוצרים בגלל מבנה עצמות האגן הנשי, ויכולים לבלוט יותר או פחות בהתאם למגוון גורמים, כגון אחוז השומן, מסת השריר, עור עודף ועוד.

למרות שלנשים רבות יש היפס דיפס, זה לא אומר שהן לא יכולות לשפר את המראה שלהן. על ידי אימוני כוח ממוקדים ותוכנית תזונה נכונה, ניתן להפחית את הנראות של ההיפ דיפס ולהשיג מראה חטוב יותר.

מה זה היפס דיפס?

היפס דיפס, או בשמו העברי "שקעי ירכיים", הם שקעים טבעיים הנמצאים בצידי הירך, ממש מתחת לעצם הירך. הם נוצרים כתוצאה ממבנה עצמות האגן הנשי, כאשר יש מרווח בין עצם הכסל לעצם הירך.

היפ דיפס זה אותם השקעים שאנחנו רואות בצידי הירך. לחלק מהנשים זה מפריע פחות, לחלק יותר, אבל לכולן יש היפ דיפס. היפ דיפס נפוצים יותר בקרב נשים, ויכולים לבלוט יותר או פחות בהתאם למבנה הגוף , סיבוב הירך , אחוז שומן, מסת שריר, החזקה של הגוף, ביגוד וכו'…

למה יש לי היפס דיפס ו ממה זה נגרם?

ההיפ דיפס  נוצרים בגלל מבנה עצמות האגן הנשי, כאשר יש מרווח בין עצם הכסל  לעצם הירך והמרחק ביניהן הוא אחד הגורמים למראה ההיפ דיפס. ההיפ דיפס זה מצב תקין לחלוטין של הגוף ואין לזה שום קשר למצב הבריאותי וכשירות הגוף. לכולן יש היפ דיפס, לחלק בולט יותר, לחלק בולט פחות.

האם אפשר להיפטר מהיפס דיפס?

אי אפשר להפטר מהיפ דיפס  מכיוון שזה מבנה השלד הגנטי שלך, זה כמו לנסות להפטר מארובת העיין. אבל, אם ההיפ דיפס מפריע לך ויזואלית, תמיד אפשר לשפר את הקיים על ידי תזונה נכונה, אימוני כח ממוקדים ישבן ורגליים ואורח חיים מודע.   

תרגילים להיפס דיפס

תרגילים להיפס דיפס

יש מגוון תרגילים לישבן, ישבן צידי ולירכיים שיעזרו לך לחטב את האזור ולעלות מסת שריר,מה שיתן מראה מוצק ומלאה יותר לאזורים סביב הנקודה הבעיתית. שלבי בתוכנית אימונים שלך  תרגילים כמו:

  • סקוואט
  • היפ טראסט
  • הרחקות ירך במכונה/ עם גומייה
  • קיק בק 
  • לאנג' צידי ותרגילים רבים נוספים…

טיפים לביצוע תרגילי היפ דיפס בצורה נכונה

בין אם את מתאמנת כדי לצמצם היפ דיפס או למטרה אחרת , הקפידי על טכניקה בעת  ביצוע התרגילים, התרכזי בשרירי המטרה לאורך כל התנועה, הגדירי זמני מנוחה, כמות סטים ומספר חזרות לכל תרגיל. 

תרגיל סקוואט להורדת היפס דיפס

תזונה לחיטוב הישבן

תזונה לחיטוב הישבן והירכיים לא אמורה להיות שונה בשום צורה מתזונה לחיטוב אזורים אחרים בגוף.  חשוב להבין שגם פיזור השומן בגוף הוא גנטי בדיוק כמו מבנה העצמות במקרה של היפ דיפס ולכן על כל אחת זה יראה אחרת. יכול להיות שאת תצטרכי לרדת באחוזי השומן כדי לשפר את אזור ההיפ דיפס, ואחרת דווקא תצטרך לעלות מסת שריר מבלי להפחית בשומן והיא תאהב את התוצאה. כדי לחטב את הישבן או לחטב את הגוף בצורה בריאה, מומלץ לצרוך תזונה מאוזנת הכוללת פחמימות בריאות, שומנים בריאים וחלבון. התפריט צריך להיות משביע, מגוון ולקדם אותך לעבר המטרות שלך. לכל אחת העדפת מזון שונה, רמת תיאבון שונה והוצאה אנרגטית שונה ולכן לתת המלצה רחבה בלי להתחשב בכל הנתונים פשוט לא עובד. יש המון משתנים שצריכים להלקח בחשבון על מנת שבאמת תתחייבי לתפריט, תעמדי בו לאורך זמן ולא תראי בו דיאטה. במידה ואת צריכה עזרה בבניית תפריט תזונה בהתאמה אישית שישאיר אותך שבעה ואנרגטית ויותאם אליך ולמטרות שלך, לחצי על הלינק הבא, ואנחנו נהייה בקשר: ליווי תזונה ואימונים

מה כדאי ללבוש להסתרת היפ דיפס?

  • ג'ינסים גבוהים , עדיף מבד לא אלסטי , עם / בלי חגורה . ג'ינס גבוה עם חגורה יסייע להדגיש את המותניים ולהסתיר את השקעים.
  • שמלות זורמות או עם כיווצים. שמלות זורמות או עם כיווצים יסייעו ליצור מראה אחיד יותר ולהסתיר את השקעים.
  • חצאיות ארוכות או עם כיווצים. חצאיות ארוכות או עם כיווצים יסייעו ליצור מראה אחיד יותר ולהסתיר את השקעים.

חשוב לזכור שכל גוף יפה בדרכו, ואין צורך להסתיר את ההיפ דיפס או לנסות לשפר אם את לא רוצה. יופי בעיני המתבונן  ובנוסף כל אחת מחפשת גוף קצת שונה ולכן דברים שעשויים להפריע לך בעצמך יראו כמהממים בעיני מישהו או מישהי אחרת. לכן תעופי על עצמך ועל היופי שלך ואם את בוחרת לעשות שינוי, תעשי אותו באהבה

לסיכום

מחפשת תוכנית אימונים לבית שתעשה לך פלאים לגוף ולנפש, תעזור לך להתחטב, להפחית צלוליט, לעלות מסת שריר ולעתב את אזור הישבן? לחצי על הלינק הבא  https://maayanperi.com/fitness-programs/

במידה ואת רוצה תוכנית אימונים לחדר כושר /תפריט תזונה בהתאמה אישית לכל מטרה, או  להרשם למסלול  במסגרתו אלווה אותך יד ביד בתהליך כל הדרך, כנסי ללינק הבא בחרי את המסלול שהכי מדבר אליך ואנחנו כבר נהייה בקשר: מעיין פרי כושר ותזונה

שאלות נפוצות על
היפס דיפס

לא ניתן להעלים מכיוון שזה עניין של מבנה עצמות וגנטיקה, אבל אפשר להפחית או לשפר על ידי אימוני כח ממוקדים ותזונה שנכונה לתהליך שלך.

אכן לכולן יש היפ דיפס, לחלק מהנשים השקעים יבלטו יותר ולחלק פחות בגלל מבנה העצמות , אחוז שומן, מסת שריר, עור עודף וכו'… 

בין התרגילים שעשויים לעזור לך לעלות מסת שריר ואף לשפר ויזואלית את האזור שמפריע הם: סקוואט, היפ טראסט, הרחקות ירך במכונה או עם גומייה, קיק בק, לאנג' צידי ותרגילים רבים נוספים…

זה מאוד תלוי במבנה הגוף שלך, בפיזור ואחוז השומן שלך. תזונה שמעודדת בניית שריר ועלייה במסה שונה מתזונה שנועדה לחטב את הגוף. לפני תפריט התזונה צריך להגדיר מה יתרום לך יותר ויזואלית לשיפור ההיפ דיפס ולאחר מכן להתאים תפריט בהתאם למטרה. 

ההפתעות שמעיין מכינה לך ל-2024 :

  • קופוני הנחה שווים
  • מדריכים ומאמרים בנושא אימונים ותזונה לנשים

רוצה לקבל את המדריכים או הקופונים לפני כולם? מלאי את הפרטים! :)